وارد شوید

جوزف مولر برکمن

  شنبه, 09 مرداد 1400
جوزف مولر جوزف مولر جوزف مولر
رای شما
(1 رای)

"نظم همیشه برای من آرزو بود. به مدت 60 سال در پرونده ها ، مکاتبات و کتاب ها بی نظمی تولید کرده ام. با این وجود ، من در کار خود همیشه آرزوی یک ترتیب متمایز از عناصر تایپوگرافی و تصویری ، مشخص کردن اولویت ها را داشته ام. سازماندهی رسمی سطح با استفاده از گرید ، آگاهی از قواعد حاکم بر خوانایی (طول خط ، فاصله کلمات و حروف و غیره) و استفاده معنادار از رنگ از جمله ابزاری است که یک طراح باید برای تکمیل وظیفه خود در یک امر منطقی و اقتصادی تسلط داشته باشد. "

همانطور که بیشتر طراحان گرافیک به عنوان بخشی از سبک بین المللی سوئیس طبقه بندی می شوند ، وی عمدتاً تحت تأثیر جنبش های هنری و طراحی غالب دهه 1920 مانند ساخت گرایی ، سوپرماتیسم ، دی استیایل و باهاوس قرار گرفت. این حرکات از سادگی ، خوانایی و عینیت برخوردار بوده و از سالهای ابتدایی به بعد زیبایی ظاهری او را شکل داده است.

جوزف مولر در سال 1936 ، آتلیه خود را در زوریخ افتتاح کرد که در زمینه عکاسی ، گرافیک و طراحی نمایشگاه تخصص داشت. بیش از دو دهه موقعیت خود را به عنوان اصلی ترین متخصص و نظریه پرداز سبک سوئیسی تثبیت کرد. او گرافیکی جهانی را با استفاده از طراحی مبتنی بر شبکه منحصر به فرد از احساس ذهنی و تصویر اضافی ایجاد کرد. در سال 1951 ، او پوستر "Musica viva" را برای کنسرت موسیقی Tonhalle ایجاد کرد. این پوستر از زبان سازه گرایی استفاده کرد تا یک ارتباط تصویری با هارمونی های ساختاری موسیقی ایجاد کند.

4

علاوه بر این ، مولربروكمن با نوبرگ، لوهسه و ویوارلی مجله سه زبانه Neue Grafik  ) گرافیك جدید) را تأسیس كرد و از 1958 تا 1965 به عنوان سردبیر آن باقی ماند. مجله بر روی طراحی سویسی و انتشار آن تمرکز داشت.

مولر-بروكمن علاوه بر تدریس و خدمت به عنوان مشاور طراحی ، چندین كتاب در زمینه طراحی گرافیك نیز تألیف كرده است. برخی از آثار برجسته وی شامل هنرمند گرافیک و مشکلات طراحی وی (1961) ، تاریخچه ارتباط تصویری و سیستم های گرید در

طراحی گرافیک است. در سال 1971 ، وی با شیزوکو مولر-یوشیکاوا در نوشتن تاریخچه پوستر همکاری کرد. سهم وی در همایش های متعدد برای صنعت طراحی گرافیک ارزشمند تلقی می شود.

در مصاحبه ای ، از مولر-بروكمن در مورد گرایش وی به نظم سیستماتیک در طراحی سوال شد ، زیرا او از طرح هندسی عینی و كاملاً مینیمالیستی طرفداری می كرد و كسی بود كه سیستم شبكه ای را برای طراحی گرافیك اختراع كرد. در پاسخ ، وی توضیح داد كه یافتن نظم در همه چیز ترجیحاً آرزویی از طرف وی است. با این حال ، او همیشه آرزو داشت که به چیدمان متمایزی از عناصر تایپوگرافی و تصویری دست یابد. او ادعا کرد طرفین سفید معکوس پوسترهایش بهترین کاراش هستند. او یک بار تحت تأثیر کارل یونگ قرار گرفت اما بعداً کنار کشید. او معتقد بود که ناخودآگاه، بخشی از ساختار پشتیبانی کار اوست. وی در کار خود آرزو داشت که اطلاعات مربوط به یک ایده ، رویداد یا محصول را تا حد ممکن واضح بیان کند. در حقیقت ، کار او قصد ندارد بیانیه ای بی انتها ارائه دهد بلکه بیشتر دعوت مخاطبان خود است تا نظر خود را درباره این موضوع شکل دهند.کار جوزف  مولر-بروکمن بیشتر به خاطر طراحی های ساده و استفاده تمیز از تایپوگرافی مشهور است. اشکال و رنگ هایی که او در کار خود گنجانده هنوز هم الهام بخش طراحان گرافیک نسل فعلی است


1011

در کارهای او اغلب از ترکیب تایپوگرافی و عکاسی به عنوان ابزاری برای ارتباط تصویری استفاده می شد. پوستر PSA وی "schutzt das Kind!" ، برای اتومبیلرانی کلوپ سوئیس ، در نظر گرفته شده است تا شهروندان را از خطرات وسایل نقلیه در جاده مطلع کند. مولر-بروكمن از عكس موتورسیكلتی كه از زاویه پایین عکاسی شده استفاده كرده و برای نشان دادن سرعت ، جلوه ای تار ایجاد كرده است. استفاده او از مقیاس ، حرکت و انرژی در تصاویرش به همین دلیل است که پوسترهای وی به عنوان یک نمونه موفق از عکاسی در طراحی شناخته می شوند. در تمام پوسترهای وی در این مدت ، می توانید اشکال هندسی را به صورت کانونی در صفحه ردیابی کنید ، همه با یک سیستم شبکه جهانی جامد هماهنگ هستند. وی در مصاحبه ای در مورد انتخاب رنگ و فرم خود اظهار داشت که کاملاً همه چیز باید هدف مشخصی در صفحه داشته باشد - هر چیزی که به وضوح پیامی را که می خواهید منتقل کنید را منتقل نکند، فایده ای ندارد. همانطور که در پوستر Der Film ، 1960 دیده می شود ،او  از رنگ بسیار کم استفاده کرده است.

897

مولر-بروكمن معتقد بود كه احساسات موجود در تصاویر می تواند به تولید آثار هنری اصیل كمك كند. استفاده او از عکاسی در کارهایش کاملاً با استفاده از گرید ها اجرا شده است. همانطور که در بالا مشاهده میکنید حتی عکاسی در کار او مطابق با شبکه است و بسیار خوب اجرا شده.

برای دانلود بیوگرافی به پیوست مراجعه کنید.

اطلاعات تکمیلی

کلیک: 911 بار - بروزرسانی در شنبه, 09 مرداد 1400
sahar niksirat

سلام من سحر هستم ادمین پیکسی پال ارشد ارتباط تصویری و از سال 91 در حوزه گرافیک مشغول به  کار هستم و تصمیم گرفتم این سایت رو برای راحتی کاربرها راه اندازی کنم.

https://dribbble.com/saharniksirat
X

خطای راست

کپی از مطالب سایت غیرمجاز میباشد