وارد شوید

مکس میدینگر طراح سبک سوئیسی

  چهارشنبه, 02 فروردين 1402
مکس میدینگر مکس میدینگر پیکسی پال
رای شما
(0 رای)

مکس میدینگر ۲۴ دسامبر ۱۹۱۰ در زوریخ سوئیس  متولد شد. در ابتدا پدرش اصرار داشت که حرفه ای در زمینه حروفچینی را شروع کند، او در دفتر چاپ که توسط ژاک بولمن اداره می شد، شاگردی کرد. سپس بین سال‌های 1926 و 1930به عنوان یک تایپوگراف در مدرسه هنریKunstgewerbeschule در زوریخ آموزش دید. در 26 سالگی به عنوان تایپوگراف در بخش تبلیغات گلوبوس، یک فروشگاه زنجیره ای مشهور، مشغول به کار شد. پس از 10 سال تصمیم گرفت مشاور مشتری و نماینده فروش حروف چاپی شود. میدینگر  اولین تایپ فیس خود را در سال 1954ایجاد کرد، یک سریف متراکم به نام Pro Arte. سپس راه برادرانش را ادامه داد و به عنوان گرافیست آزاد و مشاورتبلیغاتی مشغول به کار شد.

max miedinger bbe36018 fde2 4711 a79b 7a7b49dbda2 resize 750

در نهایت ادوارد هافمن، میدینگر را به طراحی تایپفیس جدید sans serif ترغیب کرد تا از آن برای نمایندگی شرکت خود 'Haas type foundry' استفاده کند. این ایده‌ای بود که  نوع معروف Neue Haas- Grotesk را تولید کرد. همانطور که توسعه تایپ فیس او به هلوتیکا تبدیل شد، او به حرفه آزاد خود ادامه داد و مجبور شد مدت زیادی صبر کند تا به رسمیت شناخته شود که شایسته آن نیز بود. مکس میدینگر به همراه ادوارد هافمن، یکی از تأثیرگذارترین تایپ‌فیس‌ها را در تاریخ تایپوگرافی خلق کردند. Neue Hass-Grotesk که در جهان به نام هلوتیکا شناخته می شود. Helvetica که برای دنیای صنعت طراحی شده بود، جهان را در بر گرفت و توسط شرکت ها، هنرمندان و طراحان به طور یکسان مورد استقبال قرار گرفت. نزدیک به 50 سال است که Helvetica بر دنیای تایپوگرافی تسلط داشته است و امروزه همچنان استاندارد در خوانایی، سادگی و فراگیری را حفظ کرده است و با ظهور اینترنت و نرم افزار وب، هدف بزرگی را دنبال می کند.

helvetica by stempel web

تأثیر مکس بر جهان با Helvetica برای هر نوع دیگری بسیار مهم است، این نوع فونت در کنار Times New Roman بیشترین استفاده را دارد و به راحتی خوانده می شود. در دنیای طراحی گرافیک، تایپ فیس Helvetica او به دلیل محبوبیت و استفاده بیش از حد از آن در صنعت، اجتناب می شود. با این حال، او هنوز هم بر بسیاری از طراحان مانند جوزف چرچوارد که در سال 1972 تایپ فیس Churchward Maricia را بر اساس حروف Pro Arte که قبلا توسط میدینگر ایجاد شده بود، طراحی کرد تحت تأثیر قرار می دهد. همچنین به نام Helvetica که بر طیف گسترده‌ای از فونت‌ها در سراسر جهان تأثیر گذاشته است، مانند Arial طراحی شده توسط پاتریشیا ساندرز و رابین نیکلاس در سال 1982 و Alte Haas Grotesk یک نسخه مدرن طراحی شده توسط Yann Le Coroller در سال 2007، تأثیر گذاشت.
مکس میدینگر در  8 مارچ 1980 چشم از جهان فرو بست.

اطلاعات تکمیلی

کلیک: 147 بار - بروزرسانی در دوشنبه, 28 فروردين 1402
sahar niksirat

سلام من سحر هستم ادمین پیکسی پال ارشد ارتباط تصویری و از سال 91 در حوزه گرافیک مشغول به  کار هستم و تصمیم گرفتم این سایت رو برای راحتی کاربرها راه اندازی کنم.

https://dribbble.com/saharniksirat
X

خطای راست

کپی از مطالب سایت غیرمجاز میباشد