وارد شوید

سوزان کر طراح ایکن های مکینتاش

  جمعه, 20 مرداد 1402
رای شما
(0 رای)

سوزان کر، طراح گرافیک، «زنی که به مکینتاش لبخند بخشید» است. او بیشتر به خاطر طراحی نمادهای متمایز، حروف تایپ و سایر عناصر گرافیکی که به مکینتاش اپل ویژگی و ظاهری شبیه‌سازی شده می‌دهد، شهرت دارد. سوزان کر یکی از طراحان گرافیک معاصر آمریکایی است که  در طول دهه 1980، بسیاری از عناصر رابط  کاربری را برای مکینتاش توسعه داد. او به عنوان مدیر خلاق برای شرکت NeXT که استیو جابز پس از ترک اپل تأسیس کرد، نیز کار کرد. کر راه را برای آنچه ما هر روز روی دسکتاپ خود می بینیم هموار کرد مانند سطل زباله مک شاد/غمگین و نماد کلید Command.


در سال 1954، کر در ایتاکا، نیویورک متولد شد. او تحصیلات رسمی خود را از دبیرستان هریتون (1971) دریافت کرد. بعداً به کالج مانت هولیوک رفت و در سال 1975 مدرک لیسانس خود را در رشته هنر دریافت کرد. در سال 1978 دکترای فلسفه از دانشگاه نیویورک به او اعطا شد. پس از آن او به سانفرانسیسکو نقل مکان کرد و در موزه هنر مدرن مشغول به کار شد.

در اوایل دهه 1980، دوست دبیرستانی کر، اندی هرتزفلد با او تماس گرفت. هرتزفلد برای مکینتاش جدید به چند تصویر و حروف تایپی نیاز داشت و از او پرسید که آیا علاقه مند به مصاحبه برای کار طراحی گرافیک است یا خیر.  تنها یک مشکل وجود داشت: کر هرگز در زمینه گرافیک کامپیوتری کار نکرده بود و مسلماً اصول اولیه را  در مورد طراحی تایپ فیس نمی دانست. کر بدون ترس به کتابخانه عمومی پالو آلتو رفت و تعدادی کتاب در زمینه تایپوگرافی را بررسی کرد. "حتی آنها را به مصاحبه خود آوردم تا ثابت کنم که  اگر کسی در مورد تایپ پرسید بگویم چیزهایی می دانم. ". کر مصاحبه را انجام داد و در ژانویه 1983 کار خود را در اپل شروع کرد و فونت‌ها و آیکون‌ها را برای مکینتاش طراحی کرد. روی کارت ویزیت او نوشته شده بود «هنرمند مکینتاش». او به یاد می‌آورد: «گرافیک بیت مپ مانند موزاییک‌ها، سوزن‌نویسی و دیگر اشکال هنری شبه دیجیتالی است که همه آن‌ها را قبل از رفتن به اپل تمرین کرده بودم». "من هیچ تجربه کامپیوتری نداشتم، اما در طراحی گرافیک تجربه داشتم." ابتدا در گروه نرم افزاری مکینتاش، وظایف طراحی گرافیک و فونت رابط کاربری به او محول شد. پس از آن، او به سمت مدیر خلاق ارتقا یافت و زیر نظر مدیر سازمان، تام سوتر، در خدمات خلاق اپل کار کرد. برای سیستم عامل مکینتاش، حروف چاپی و نمادهای بسیاری طراحی کرد. نسخه‌های اصلاح‌شده طرح‌های اولیه اصلی هنوز در بسیاری از ابزارهای گرافیکی سیستم عامل وجود دارد. به عنوان مثال، آیکن های او مانند لاسو، گیره و سطل رنگ که به طور مبتکرانه طراحی شده است، هنوز با تغییراتی استفاده می شود.

برجسته ترین کارها از زمان کر با اپل، حروف شیکاگو است. این برجسته ترین نوع تایپ برای رابط کاربری بود که نه تنها در Mac OS کلاسیک بلکه در چهار نسل اول رابط اپل آیپد نیز اعمال شد. یکی دیگر از خلاقیت های قابل تشخیص او، فونت اصلی Monaco Monaco و حروف ژنو بود. علاوه بر این، لیست طولانی‌ از خلاقیت‌های اصلی او شامل نماد روی کلید Command در صفحه‌کلیدهای اپل، نماد صفحه خوش آمدگویی هپی مک است که هنگام روشن شدن دستگاه به کاربران خوش آمد می‌گوید و کلاروس سگ‌کاو.

کر پس از اتمام دوره تصدی خود در اپل کامپیوتر، پیشنهاد شغلی به عنوان طراح NeXT را پذیرفت. او در آنجا به مشتریانی مانند مایکروسافت و آی‌بی‌ام خدمت می‌کرد. او با همکاری با مایکروسافت، بازی کارت را برای پروژه ویندوز 3.0 طراحی کرد. او همچنین چندین نماد برای ویندوز 3.0 طراحی کرد. تعداد زیادی از نمادهایی که او برای مایکروسافت طراحی کرد تا ویندوز XP بدون تغییر باقی ماندند، مانند نوت پد و نمادهای مختلف کنترل پنل. او نماد مدیریت فایل ناتیلوس  را برای ایزل انجام داد و IBM به دنبال تخصص او در طراحی نماد برای رابط کاربری خود بود. علاوه بر این، لوازم التحریر و نوت بوک هایی با طرح های او در فروشگاه موزه هنر مدرن در نیویورک استفاده می شود. سایت شبکه اجتماعی محبوب فیسبوک در سال 2007 از او درخواست کرد که نماد "هدیه" را برای سایت خود طراحی کند. برخی از نمادهای نمایش داده شده در بخش "هدیه" در Mac OS X نیز وجود دارند.

به گفته سوزان کر، نمادهای خوب باید مانند علائم جاده کارآمد باشند تا صرفا یک تصاویر. آنها باید به راحتی درک شوند و کاربران را از گیج شدن با جزئیات اضافی دور نگه دارد. او بر این عقیده است که از بین میلیون‌ها رنگ، همه رنگ‌ها نیازی به گنجاندن در نمادها ندارند و زمانی که یک آیکون خوش‌ساخت و معنادار طراحی شد، نیازی به تغییر مکرر نیست.

در جولای 2015، پینترست اعلام کرد که کر به عنوان پیشرو در طراحی محصول، به سایت سوشال بوک مارکینگ می‌پیوندد. پس از سال‌ها اداره کسب‌وکار خودش، شرکت جدید گیگ اولین شغل تمام وقت و حقوق‌بگیر کر در سی سال گذشته است.

کر برای کارهای زندگی‌اش تحسین‌های حرفه‌ای بسیاری را به دست آورده است، او با فروتنی مشخص می‌گوید: «هنوز روزهایم را با روشن و خاموش کردن نقطه‌ها سپری می‌کنم». . او "حساسیت یک هنرمند را به دنیایی آورد که در انحصار مهندسین و برنامه نویسان بود" و در این روند، او می گوید، "امیدوارم بتوانم به مقابله با تصویر کلیشه ای از رایانه ها به عنوان سرد و ترسناک کمک کنم."  طرح های ساده، ظریف و عجیب، کر کار با کامپیوتر را برای میلیون ها کاربر جذاب تر کرده است.

اطلاعات تکمیلی

کلیک: 98 بار - بروزرسانی در جمعه, 20 مرداد 1402
sahar niksirat

سلام من سحر هستم ادمین پیکسی پال ارشد ارتباط تصویری و از سال 91 در حوزه گرافیک مشغول به  کار هستم و تصمیم گرفتم این سایت رو برای راحتی کاربرها راه اندازی کنم.

https://dribbble.com/saharniksirat
X

خطای راست

کپی از مطالب سایت غیرمجاز میباشد