وارد شوید

فونت دانگ بر پایه‌ی خط محقق طراحی شده. محقق خطی شکوهمند از اقلام سته است با قد و قامتی کشیده و فواصلی منظم. یک دانگ و نیم خط محقق دور و چهار دانگ و نیم آن سطح است. در این خط هر حرف از لحاظ فرمی مستقل است و شکل ثابت و معین خود را دارد. خط محقق یکی از اولین خطوطی است که به دست توانمند ابن مقله باز طراحی شد و بعد توسط ابن بوّاب رواج پیدا کرد. 
رویکرد طراحی در فونت دانگ اما از جنس دیزاین است‌ نه خوشنویسی، برای همین دخل و تصرف گوناگونی صورت گرفته است تا فرم‌ها به فضای فکری طراح نزدیک شوند. 
فونت دانگ دارای دو استایل کشیده و کوتاه است که استایل کشیده مناسب عنوان‌ها است و استایل کوتاه مناسب متن‌های کوتاه‌ و متراکم.

فونت گذار  با وجود حفظ سبک رسم الخط نسخ تا حد زیادی به فونت‌های سنس (ضخامت یکسان) شباهت دارد. همین باعث شده با وجود روحیه اصیل مدرن و امروزی باشدو
فونت گذار حاصل دوساله تلاش و حل چالش های بسیار بوده ، از جمله ی این چالش ها می‌توان به ایجاد وجه تمایز با سایر فونت‌ها و همچنین حفظ زیبایی ، علیرغم کاربردی بودن آن اشاره کرد .
فونت گذار انتخاب مناسبی برای متن کتاب و مطبوعات و همچنین طراحی وبسایت و نرم افزارهایی است که می‌خواهد حال و هوای اصیل و فرهنگی داشته باشند.

والهالا یک فونت نمایشی با رفتار و اتصال‌های عجیب و غریب است. خوانایی اولویت اول او نیست و با فرم‌ها و رفتار‌های متفاوت حسابی جلب‌توجه می‌کند.
او شخصیتی شبیه به یک وایکینگ دارد؛ قوی، خشن و بی‌کله!
شکل حروف دارای شکستگی و تیزی‌های متعدد است؛ گویی آن‌ها سربازانی همیشه مسلح و آماده‌ی نبرد هستند!
ایده‌‌ی طراحی فونت والهالا از علاقه‌ی من به دنیای اساطیر اسکاندیناوی شروع شد. والهالا روحیه‌ی باستانی و بدوی دارد و از کتیبه‌های اسکاندیناوی استخراج شده است.
ویژگی‌‌های حروف روی کتیبه‌ها این ایده را به من داد تا حروف را در عین یکپارچگی متفاوت و گاها بی‌نظم طراحی کنم؛ هیچ حرفی شبیه به دیگری طراحی نشود! انگار که من هم به‌دلیل محدودیت‌هایی نتوانستم حروف را دقیقا مثل هم طراحی کنم.
متفاوت بودن همه‌ی حروف بایکدیگر، رفتارهای تصادفی و از همه‌ مهم‌تر تبدیل کردن چنین ویژگی‌هایی به یک فونت اصلی ترین چالش من در طراحی والهالا بود.
در طراحی فونت والهالا فقط از خطوط صاف و بدون انحنا استفاده شده است. هدف از این شکستگی‌ها، تیزی‌ها، فرم‌های ابتدایی و عجیب و غریب، القای حس باستانی و رمزآلود دنیای اساطیری اسکاندیناوی است.

فونت دلنیا با هدف ایجاد مکث و تمرکز خواننده بر محتوا طراحی شده است، بطوری که با صرف زمان بیشتر اطلاعات در ذهن مخاطبان ماندگار شود. از این روی با توجه به فضاهای مثبت و منفی و گردش حروف فارسی تصمیم بر آن شد که خطوط بر محیط فرم و گاهاً در داخل فرم هر نویسه گردش کرده و با ایجاد برش‌هایی منطقی در فرم نویسه‌ها، این فرصت در اختیار مخاطب قرار داده شود که  ذهن او فرم حروف را تکمیل نماید. که این امر مُنجر به افزایش زمان، جهت مطالعه‌ی محتوای مورد نظر را در پی دارد و در نتیجه محتوا نیز در ذهن او ماندگارتر می‌شود.
فونت دلنیا ماحصل پژوهشی آزمایشگاهی با موضوع تأثیر فونت در بخاطر سپاری اطلاعات جهت رساله دکتری گرافیک با راهنمایی استاد فدوی می‌باشد.

فونت پسته برداشتی شخصی و خلاق با نگاهی مدرن به خط نستعلیق است. فونت پسته تلاش می‌کند ترکیبی از زیبایی‌ سنت و جذابیت نوآوری‌ به طراحان و تایپوگرافرها ارائه کند. در پسته، هنر کلاسیک و سنتی با دیزاین مدرن تلاقی پیدا می‌کند. این فونت با استفاده از منحنی‌ها و ضخامت‌های متنوع و همچنین ترکیب زاویه‌ها با فرم‌های نرم و روان، جلوه‌ای تازه و پویا به حروف می‌بخشد تا حس جریان را به مخاطب القا کند. 

پسته روحیه جوان اما کلاسیک با چاشنی نمکی دارد، در عین حال که بی ادعاست اما جسور و مؤدب است و بدنبال خودنمایی نیست. 
فونت پسته برای کسانی طراحی شده است که به دنبال زیبایی در کنار کاربرد هستند و می‌خواهند در طرح‌های خود از تلفیق هنر قدیمی و مدرن بهره ببرند.  
ایده طراحی فونت‌های کاربردی با هدف استفاده از منابع غنی و ارزشمند خوشنویسی فارسی و نگاهی جدید به آنها در  سال ۱۳۹۴ با طراحی فونت ایلیا آغاز شد. فونت پسته دومین پروژه به ثمر نشسته از این مجموعه طراحی فونت‌های تجربی امیر مصباحی است. 
روند دیزاین و تکامل پروژه فونت پسته همچنان ادامه خواهد داشت!

X

خطای راست

کپی از مطالب سایت غیرمجاز میباشد