وارد شوید

بعضی از فونت‌ها به‌وجود می‌آیند چون به ‌آنها نیاز داریم! فونتِ کنار پاسخی‌ست برای آن‌زمان که به فونتی هندسی و منظم برای تیترهای درشت و عبارات حساس نیاز داریم.
فونت کنار از ساختار هندسه دایروی استخراج شده است. «کنار» تنها یک وزنِ سنگین دارد که برای استفاده در تیتر و متن‌های کوتاه مناسب است. «کنار» فونتی خودنما و مغرور است و در عین حال مهربان و لطیف هم هست و گاهی هم شوخ و بازیگوش می‌شود!

فونت تجرید یک تایپ متن فارسی و عربی است که بر پایه خط نسخ در سال ۱۳۹۲ طراحی و در سال ۱۳۹۹ در اختیار عموم قرار گرفته شده. فونت تجرید از ساختار آشنا و رسمی‌ای که در حروف ویژه‌ی صفحات وب، اسکرین و متن وجود دارد، برخوردار است. در طراحی آن خوانایی و زیبایی به اندازه‌ای پایاپای اهمیت داشته است و با بهره‌گیری از جذابیت‌های فرمی خط نسخ و لحاظ کردن برتری نسبت سطح به دور، طراح توانسته است «تجرید» را به عنوان چهره‌ای در صفحات وب و اسکرین معرفی کند.
همینطور در طراحی و پیاده‌سازی خانواده فونت تجرید سعی بر این بوده که با تنظیم نسبت ارتفاع و اندازه حروف و کرسی‌ها، محصولی مطابق با نیازهای روز صفحات وب، اسکرین و طراحی گرافیک در اختیار کاربر قرار بگیرد و الگوی کلی و بافت خاکستری متن آن برای استفاده در پیکربندی صفحات وب، اسکرین و صفحه‌آرایی و … مناسب باشد.

فونت والمان مدرن، هندسی، لوکس و نمایشی است. اگر می‌خواهید برند یا محصول شما لوکس و مدرن به نظر برسد والمان فونت مناسبی است.
فونت والمان ساختاری شبیه فونت‌های لاتین دارد. کاهش اختلاف ارتفاع حروف باعث می‌شود نوشتار فشرده و منظم به نظر برسد.
زاویه قلم و نحوه تقسیم ضخامت‌ها نیز مشابه حروف لاتین است به طوری که راستاهای عمودی ضخیم‌تر و راستای افقی نازک‌تر هستند.
فونت والمان در دسته فونت‌های نمایشی و هندسی جای می‌گیرد بنابراین مناسب نوشته‌های کوتاه و نمایشی است. (فونت والمان مناسب نوشته‌های ریز و طولانی نیست.)
حسین حیدری طراح فونت والمان می‌گوید: "در هنگام طراحی یک لوگوتایپ برای برند “هدف دیزاین” نیاز بود لوگوتایپی با ضخامت و کنتراست متفاوت طراحی کنم به همین دلیل از خطوط عمودی ضخیم و خطوط افقی نازک‌تر استفاده کردم. در زاویه‌ها نیز برای ایجاد منحنی از دایره استفاده کردم. نتیجه مطلوب بود برای همین پس از مدتی تصمیم گرفتم با هدف طراحی یک فونت حروف آن لوگوتایپ را گسترش دهم."

فونت گرامافون حاصل هم‌نشینیِ متناسبِ فرم‌هایی کم‌تر استفاده شده از خط‌ نسخ است که در پاره‌ای از جزئیات، از خط ثلث نیز وام‌ گرفته شده است.

مأخذ ایده‌برداریِ حروفِ اولیهٔ فونت گرامافون، برخی از کتاب‌ها، کتیبه‌ها و تابلوهای قدیمی بوده است.

فونت سنجاق اگرچه در نگاه اول هندسی و اغراق شده‌ به نظر می‌رسد اما پایبند به شیوه خط نسخ است. 
این فونت نمایشی در دو وزن سبک و سنگین طراحی شده و مناسب برای طراحی متن‌های‌ کوتاه و عنوان‌بندی است.

ایده کلی تایپ‌فیس سنجاق با الهام از فرم سنجاق بدست آمده است. سنجاق متشکل از منحنی‌ها، تیزی‌ها و شکستگی‌ها با ضخامت‌های نسبتاً پر کنتراست است. خطوط شکسته و اریب عمدتاً با زوایای چهل و پنج درجه در اتصال به منحنی‌ها، فرمی جسورانه و در عین حال پرجنب و جوش را برای این شکل قلم ایجاد کرده است. هر بخش از آناتومی حروف بر اساس یک الگو یا مبنای ثابت فرمی طراحی شده است: به بیانی ساده‌تر، تمامی قوس‌های مثبت (ص، ن، ل، ی...) تمامی قوس‌های منفی (ع ،ح ...)، تمامی خطوط عمود (ا،ط،ل ...)، تمامی چشمی‌ها (ه، م،) و ... در دستۀ خود مشابه یکدیگرند. این خصیصه در کنار زوایا، قوس‌ها و پایانه‌های یکسان حروف، باعث نظم هندسی بیشتر  فونتِ سنجاق شده است.

 

X

خطای راست

کپی از مطالب سایت غیرمجاز میباشد