وارد شوید

بیوگرافی میلتون گلیزر

  پنج شنبه, 12 اسفند 1400
Milton Glaser Milton Glaser pixipal
رای شما
(0 رای)

میلتون گلیزر (متولد 1929) یکی از مشهورترین طراحان گرافیک در ایالات متحده است. او در موزه هنرهای مدرن و مرکز ژرژ پمپیدو افتخار نمایش های تک نفره را داشته است. او برای جایزه یک عمر دستاورد موزه ملی طراحی کوپر هویت (2004) و انجمن فولبرایت (2011) انتخاب شد و در سال 2009 اولین طراح گرافیکی بود که نشان ملی هنر را دریافت کرد. 

 گلیزر در سال 1951 از کوپر یونیون در شهر نیویورک فارغ التحصیل شد و در سال های 1952 تا 1953 با جورجیو موراندی در ایتالیا در رشته چاپ تحصیل کرد. گلیزر شرکت طراحی گرافیک Pushpin Studio را در نیویورک با سیمور چواست، رینولد رافینز و ادوارد سورل در سال 1954 تأسیس کرد. تا سال 1960 گلیزر و چواست به طور فزاینده ای درگیر تایپوگرافی و طراحی کلی ارتباطات بصری شده بودند. رویکرد آنها که در آن طراح، مفهوم طراحی کلی صفحه، نوع یا حروف، و تصویر را برای یک پروژه ایجاد می کند روش کار هنرمندان پوستر دوران هنر نو مانند ژول شرت و هانری دو تولوز لوترک را به یاد می آورد. نمونه ای از چنین طراحی کلی، پوستر ]طراحی شده گلیزر (1967) برای آلبوم باب دیلن بود. او در این اثر که به نمادی فرهنگی تبدیل شد، از خطوط کانتور و رنگ مسطح برای خلق تصویری نمادین استفاده کرد. که با یکی از فونت های خود گلیزر (Babyteeth)، نام دیلن را در تصویر نشان می‌دهد.

Milton Glaser. Dylan. 1966 | MoMATen Signature Images From Milton Glaser's Eclectic Career - The New York  Times11 memorable graphic design projects by Milton Glaser

گلیزر به عنوان مدیر هنری مجله نیویورک (1968-1976) که با همکاری کلی فلکر آن را تأسیس کرده بود، خدمت کرد. گلیزر از سال 1975 تا 1977 معاون و مدیر طراحی Village Voice بود. همانطور که حرفه او در نیمه آخر قرن بیستم پیشرفت کرد، طیف فعالیت های طراحی او شامل مدیر هنری مجلات، بسته بندی، هویت بصری شرکت، هنرهای زیبا و طراحی فروشگاه و رستوران ها شد. تمایل او به آزمایش و کشف مسیرهای جدید، او را قادر به تولید انواع شگفت انگیز از طرح های بصری کرد.

برای بسیاری، میلتون گلیزر تجسم طراحی گرافیک آمریکایی در نیمه دوم این قرن است. حضور و تاثیر او در این حرفه در سطح بین المللی بسیار چشمگیر است. او که بسیار خلاق و خوش بیان است، یک مرد مدرن رنسانس است - یکی از نژاد کمیاب طراح-تصویرگر روشنفکر، که عمق درک و تفکر مفهومی، همراه با غنای متنوع زبان بصری را به کار بسیار مبتکرانه و فردگرایانه خود می آورد. آثار هنری او در نمایشگاه‌هایی در سراسر جهان، از جمله نمایش‌های یک نفره در مرکز ژرژ پمپیدو در پاریس و موزه هنر مدرن در نیویورک به نمایش گذاشته شده است. آثار او در مجموعه های دائمی بسیاری از موزه ها وجود دارد. گلیزر همچنین یک طراح گرافیک و معماری مشهور است که مجموعه‌ای از کارها از لوگوی نمادین گرفته تا برنامه‌های گرافیکی و تزئینی کامل برای رستوران‌های مرکز تجارت جهانی در نیویورک را شامل می‌شود.مشهورترین اثر او بدون شک لوگوی I ❤ NY است که برای نیویورک طراحی کرد تا در سال 1977 گردشگری را در این شهر ترویج کند. 

I Love New York - Wikipedia

میلتون گلیزر از ابتدای کار خود یکی از اعضای فعال جامعه طراحی و آموزش بوده است. او از سال 1961 مدرس و عضو هیئت مدیره دانشکده هنرهای تجسمی نیویورک بوده و عضو هیئت مدیره اتحادیه کوپر نیویورک است. او از سال 1972 به کنفرانس بین المللی طراحی در آسپن (رئیس جمهور 1990-91) و مؤسسه هنرهای گرافیک آمریکا، جایی که معاون و رئیس مشترک کنوانسیون ملی 1989 بود، پیوسته است. در میان جوایز حرفه‌ای متعدد، او مدال طلای انجمن تصویرگر، مدال سنت گاودن از اتحادیه کوپر و جایزه ساوینیاک برای خاطره‌انگیزترین پوستر جهان در سال 1996 را دریافت کرده است. میلتون گلیزر عضو باشگاه کارگردان هنری است. تالار مشاهیر و موسسه هنرهای گرافیک آمریکا (AIGA). او دارای دکترای افتخاری از موسسه هنر مینیاپولیس؛ کالج مور؛ مدرسه موزه فیلادلفیا؛ دانشکده هنرهای تجسمی؛ کالج کوئینز؛ CUNY؛ دانشگاه نیویورک در بوفالو و کالج سلطنتی هنر لندن است. همچنین یکی از اعضای منتخب Pinocateca در بولونیای ایتالیا است و در سال 1992 جوایز افتخارات را از موسسه معماران آمریکا (AIA) دریافت کرد. او در سال 2004 جایزه یک عمر دستاورد هنری را از موزه ملی طراحی اسمیتسونیان کوپر هیویت، به دلیل مشارکت عمیق و  طولانی مدت خود در طراحی معاصر دریافت کرد.

 

 

 

اطلاعات تکمیلی

کلیک: 836 بار - بروزرسانی در پنج شنبه, 02 تیر 1401
sahar niksirat

سلام من سحر هستم ادمین پیکسی پال ارشد ارتباط تصویری و از سال 91 در حوزه گرافیک مشغول به  کار هستم و تصمیم گرفتم این سایت رو برای راحتی کاربرها راه اندازی کنم.

https://dribbble.com/saharniksirat
X

خطای راست

کپی از مطالب سایت غیرمجاز میباشد