وارد شوید

پل رند

  شنبه, 09 مرداد 1400
رای شما
(0 رای)

پل رند یکی از مشهورترین گرافیست های مدرن از نسل دوم پیشگامان گرافیک امریکایی است که به دلیل کار با شرکت استیو جابز و طراحی های لوگو و نشان های تجاری معروف جهانی همچون وستینگ هاوس، امروزه و در تاریخ تحولات گرافیک، به چهره ای بسیار شناخته شده تبدیل شده است.

 وی از معروف ترین پیروان مدرنیسم در طراحی امریکا بود. زمینه فعالیت های رند به طراحی ختم نمی شد و در کاری ستودنی دست به قلم شد تا تجربیات خود را در زمینه گرافیک نگارش کند. او نگرش خویش  را در زمینه افکار موثر در طراحی گرافیک در کتاب "تفکر درباره طراحی" در سال 1947م. به چاپ رساند. در این کتاب وی نکات مهمی را که در زندگی و کارش تکرار می شد، آشکار ساخت و در کتاب های بعدی خود، "هنر طراح" در سال 1985م. و "طراحی، فرم و آشفتگی" در سال 1985م. به دقت درباره آن ها توضیح داد.

775c589ef4a44e35d74ee7483588f334

اصول آموزشی رند بر پایه تجربه ها، دریافت ها، بررسی ها، سازمان دادنها، نمادگرایی و ترکیب ها بود.
او علاقمند بود که خود را از افراط های طراحی کارکردگرای دهه 1920 م. دور نگه دارد. رند پیشنهاد کرد که "ارتباط بصری به هر شکل آن، به صورت تجسمی از فرم و کارکرد در نظر گرفته شود؛ یعنی یکپارچگی،
زیبایی و ثمربخشی." رند کارش را از مدیریت هنری تا طراحی پوسترهای جذاب تبلیغاتی با درون مایه هایی یکسان ادامه داد.
وی بیش از درنظر گرفتن چهارچوب منطقی طراحی گرافیک، از هنرهای زیبا الهام می گرفت و بر پایه ایده های رنگ، بافت و کلاژ در آثار نقاشان مدرن ، همچون آرپ، ماتیس، کلی، و کاندینسکی طراحی کرد.

وی متأثر از این هنرمندان، به درکی استوار از اصول قرارگیری هندسه و فرم دست یافت. اگر همه این اصول سرچشمه اروپایی داشتند، عناصر امریکایی طراحی های رند، برای پیچیده کردن استعاره گرافیکی و درک او از کلمات و کپی لاین برآمده از همکاری با بیل برِنبَچ از آژانس "دُیل ، دین و برنبچ" بود.

 4

5

محبوبیت پل رند با پوسترهای خارق العاده و طرح های آرم وی برای مشتریان شرکتی افزایش یافته است.در اواسط دهه 1930 ، مجله )Apparel Artsکه اخیراً به عنوان مجله GQ نامگذاری شده است) از پل رند درخواست کرد تا برای سالگرد مجلهٍ صفحه آرایی و طراحی کند. رند ابتدا نام خود را عنوان طراح مجله  نامگذاری کرد و کارهایی را برای مجلات مانند Esquire  و  Direction  انجام داد . او حتی در بعضی موارد به طور رایگان به صورت آزاد و خلاقانه کار می کرد و در نتیجه سبک او در جامعه طراحی بسیار شناخته شد.

14

13

او اولین کسی است که به طور خلاصه در مورد روند طراحی گرافیک توضیح می دهد و آن را با موفقیت پیاده سازی می کند.هر کاری که او انجام می داد ابتکاری بود و به طور موثری انواع صاحبان مشاغل را به خود جلب می کرد.وی غیر از مدیر هنری ، به عنوان استاد طراحی گرافیک در دانشگاه ییل نیز همکاری داشت.در کنار آن ، او همچنین بسیاری از کتابها و کارهای اساسی را در زمینه طراحی گرافیک مانند شکل و هرج و مرج ، طراحی و غریزه بازی ، اندیشه درباره طراحی و موارد دیگر نوشت.

15

برای مطالعه بیشتر به فایل پیوست مراجعه کنید.

اطلاعات تکمیلی

کلیک: 1412 بار - بروزرسانی در شنبه, 09 مرداد 1400
sahar niksirat

سلام من سحر هستم ادمین پیکسی پال ارشد ارتباط تصویری و از سال 91 در حوزه گرافیک مشغول به  کار هستم و تصمیم گرفتم این سایت رو برای راحتی کاربرها راه اندازی کنم.

https://dribbble.com/saharniksirat
X

خطای راست

کپی از مطالب سایت غیرمجاز میباشد