وارد شوید

روث کیدار و طراحی لوگوی گوگل

  جمعه, 10 تیر 1401
روث کیدار و طراحی لوگوی گ.گل روث کیدار و طراحی لوگوی گ.گل
رای شما
(0 رای)

1996: اولین لوگوی گوگل
اولین لوگوی موتور جستجو در واقع پیش از نام «گوگل» است. لری پیج و سرگی برین ابتدا جستجوگر خود را "BackRub" نامیدند. برین و پیج این نام را انتخاب کردند زیرا وظیفه اصلی موتور جستجو از طریق پیوندهای کدی اینترنت بود.

Google's first logo with its old name, BackRub, and a hand in the background

خوشبختانه،سال 1997 نام شرکت را به "گوگل" که در اثر یک غلط املایی از "googol" - یک اصطلاح لاتین که به معنای 10 به توان 100 است (نوشته شده، یک بعد از 100 صفر است. ) تغییر داد. ایده پشت این نام این بود که موتور جستجوی گوگل می تواند به سرعت مقادیر زیادی از نتایج یا googols را در اختیار کاربران قرار دهد.

1998: اولین لوگوی اصلی گوگل
برخی منابع معتقدن اولین لوگوی گوگل را برین  با یک ویرایشگر تصویر رایگان به نام GIMP طراحی کرده است. علامت تعجب نیز در طرح  گوگل گنجانده شده بود زیرا لوگوی یاهو نیز دارای این علامت بود. به نظر می‌رسد که همه شرکت‌های فناوری از الگوهای همدیگر در آن زمان پیروی می‌کردند.

Earliest Google Logo from 1998 with colored letters and exclamation point

1999-2010: طراحی های لوگوی روث کیدار
در سال 1998، زمانی که کیدار استاد هنر در دپارتمان هنر استنفورد بود، 2 دانشجو با او تماس گرفتند تا برای کسب و کار نوپای خود لوگو طراحی کنند. این دانش‌آموزان لری پیج و سرگی برین، بنیان‌گذاران گوگل بودند. آن ها نه تنها با کیدار مصاحبه کردند بلکه با به طراحان دیگر هم در ارتباط بودند.لری پیج و سرگی برین میخواستن لوگو مفهومی شبیه به سرزمین عجایب داشته باشد. کیدار با یک لوگوی عمدتاً سیاه و سفید با استفاده از تایپ فیس Adobe Garamond شروع کرد. همچنین علامت تعجب را در لوگوی اصلی حذف کرد.کیدار می‌گوید پیج و برین این لوگو را دوست داشتند زیرا علامت وسط شبیه یک تله انگشت چینی است.

Early black serif font Google logo prototype where Os are connected by a colored square pattern

تلاش بعدی این طراح گرافیک از حروف کاتول (که باید آشنا به نظر برسد) استفاده کرد. این لوگو برای برانگیختن دقت، مانند یک هدف بود.

Black font Google logo where O is a compass and bullseye

سپس کیدار کمی بازیگوش تر شد و رنگ ها را آزمایش کرد چند تکرار بعدی بیشتر شبیه لوگوی گوگل است که امروز می شناسیم و دوست داریم. این طرح ها نسبت به نمونه های قبلی خود جوان تر و جدی تر به نظر می رسند.
کیدار باعث شد که حروف با سایه و خطوط ضخیم تر از صفحه خارج شوند.
طرح هشتم ساده‌ترین طرح بود. در نهایت، کیدار می خواست پتانسیل گوگل را برای تبدیل شدن به چیزی بیش از یک موتور جستجو نشان دهد (به همین دلیل ذره بین حذف شد). او همچنین ترتیب سنتی رنگ‌های اصلی را تغییر داد تا بر غیر سنتی بودن گوگل تأکید کند.رنگ‌های این نسخه و زاویه‌ای مایل آن احساس جوانی و انرژی می‌دهد. طراحی نهایی یکی از مینیمال ترین هاست. این لوگوی رسمی گوگل از سال 1999 تا 2010 بود. در 6 مه 2010، گوگل لوگوی خود را به روز کرد و "o" را از زرد به نارنجی تغییر داد و سایه انداختن را حذف کرد.

 

google logo history 1 500x423

2015: لوگوی جدید گوگل
در سال 2015، طراحان از سراسر گوگل در شهر نیویورک برای طراحی یک هفته ای با هدف تولید یک لوگو و برند جدید گرد هم آمدند. پس از اسپرینت، لوگوی گوگل به طرز چشمگیری تغییر کرد. این شرکت الگوی متمایز آبی-قرمز-نارنجی-آبی-سبز-قرمز خود را حفظ کرد، اما حروف تایپ را از Catull به محصول سفارشی الهام گرفته از کتاب مدرسه Product Sans تغییر داد.در همان زمان، گوگل چندین تغییر روی لوگوی خود ارائه کرد، از جمله رنگین کمان "G" که نشان دهنده برنامه گوشی های هوشمند و فاویکون برای وب سایت های گوگل و میکروفون برای جستجوی صوتی است.

image8 2

لوگوی جدید ممکن است ساده به نظر برسد، اما تغییر شکل قابل توجهی بود. این لوگو همچنین به منظور جوان، سرگرم کننده و غیرقابل تهدید به نظر می رسد (بخوانید: "من مانند دیگر شرکت های عادی فناوری نیستم، من یک شرکت خفن فناوری هستم.") از زمانی که گوگل این طرح را رونمایی کرد این یک حرکت پیش بینی شده بود. لوگوی گوگل هم اکنون پویا است. هنگامی که جستجوی صوتی را در گوشی خود فعال می کنید، نقطه های Google را خواهید دید که در انتظار درخواست شما هستند و همانطور که صحبت می کنید، آن نقطه ها به یک اکولایزر تبدیل می شوند که به صدای شما پاسخ می دهد. 

پیاده سازی و رشد Google Doodle


در سال 1998، گوگل شروع به بازی با Google Doodle کرد - یک تغییر موقت در لوگوی سنتی گوگل.اولین Google Doodle در سال 1998 ایجاد شد - قبل از اینکه این شرکت از نظر فنی حتی یک شرکت باشد. با گذشت سالها، جزئیات دودلهای نیز افزایش یافت. در سال 2000، برین و سرگی از کارآموز وقت دنیس هوانگ خواستند تا یک دودل برای روز باستیل ارائه دهد. کاربران آنقدر آن را دوست داشتند که دنیس را به عنوان "سرپرست دودل" منصوب کردند.امروزه از دودل ها اغلب برای بزرگداشت، تعطیلات، مناسبت های خاص و تولد دانشمندان، متفکران، هنرمندان و دیگر افراد مهم استفاده می شود. اولین دودل‌ها معمولاً تعطیلات معروفی مانند روز ولنتاین، هالووین و هولی هندی (در هند) را نشان می‌دادند. اما با گذشت زمان، آنها بیشتر و بیشتر جهانی و خلاق شده اند. برای مثال، در 1 سپتامبر 2017،  اولین روز مدرسه را جشن گرفت.

برای تصمیم‌گیری درباره اینکه کدام رویدادها، شکل‌ها یا موضوعات دارای دودل هستند، یک تیم به صورت دوره‌ای دور هم جمع می‌شوند تا برین استورم کنند. ایده‌های دودل نیز می‌تواند از سوی کاربران گوگل باشد. پس از اینکه یک ایده یا طرح دودل چراغ سبز دریافت کند، دودل های واقعی توسط تصویرگران و مهندسان طراحی می شوند.

گوگل در سال 2015 گزارش داد که بیش از 2000 دودل را برای صفحات اصلی مختلف در سراسر جهان راه اندازی کرده است. لوگوی گوگل چیزی بیش از آنچه که به نظر می رسد وجود دارد. همانطور که مردم و تکنولوژی تکامل می یابند، طراحی نیز پیشرفت می کند. با سرعتی که همه چیز در حال تغییر است، احتمالاً چند سال دیگر شاهد نسخه جدیدی خواهیم بود.

 

 

اطلاعات تکمیلی

کلیک: 347 بار - بروزرسانی در سه شنبه, 28 تیر 1401
sahar niksirat

سلام من سحر هستم ادمین پیکسی پال ارشد ارتباط تصویری و از سال 91 در حوزه گرافیک مشغول به  کار هستم و تصمیم گرفتم این سایت رو برای راحتی کاربرها راه اندازی کنم.

https://dribbble.com/saharniksirat
X

خطای راست

کپی از مطالب سایت غیرمجاز میباشد