وارد شوید

وانگ مین

  دوشنبه, 05 شهریور 1403
وانگ مین وانگ مین وانگ مین
رای شما
(0 رای)

پروفسور وانگ مین، یکی از بنیانگذاران ICAA (اتحاد بین المللی هنرهای خلاق)، رئیس کمیته آکادمیک، رئیس دانشکده طراحی در آکادمی مرکزی هنرهای زیبا چین (CAFA)، آکادمی معتبرترین و تأثیرگذارترین هنر است.همچنین او استاد کرسی دانشکده طراحی دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ بود. وانگ مین در سال 2007 توسط وزارت آموزش و پرورش به عنوان استاد کرسی دانش پژوهان چانگ جیانگ (بنیاد لی کا شینگ) منصوب شد و او عضو شورای اقتصاد خلاق، مجمع جهانی اقتصاد (داووس) و عضو AGI (Alliance Graphique Internationale)  و رئیس بخش AGI چین تا سال 1997 بوده است. کارهای مین در سطح بین المللی در ویترین‌هایی مانند دوسالانه طراحی گرافیک، برنو، نمایشگاه طراحی گرافیک در پکن؛ نمایشگاه Type Directors Club در نیویورک، چاپ سالانه و دوسالانه پوستر بین المللی لاهتی و در مجموعه موزه für Kunst und Gewerbe در هامبورگ و موزه گشتالتانگ زوریخ و غیره به نمایش گذاشته شده است.

وانگ مین در سال 1956 در چین به دنیا آمد. در سال 1988 مدرک MFA را از دانشکده هنر دانشگاه ییل دریافت کرد. او به عنوان عضو مدعو در آلمان در Akademe der Bildenden Kunste، مونیخ و Hochschule der Kunste، برلین بود. در سال 1986 از اروپا به آمریکا رفت و خود را در دانشکده هنر دانشگاه ییل ثبت نام کرد. طی 2 سال مدرک MFA در طراحی گرافیک و جایزه نورمن ایوز به عنوان فارغ التحصیل دریافت کرد. از سال 1989 تا 1997 در زمینه طراحی گرافیک در دانشکده هنر دانشگاه ییل سخنرانی کرد. سال‌ها به عنوان مدیر طراحی، مدیر ارشد هنری، طراح گرافیک در Adobe Systems فعالیت کرد و مشتریانی که او به آنها خدمت کرده بود شامل Adobe، IBM، Intel، Netscape و دانشگاه استنفورد بودند. در Adobe Systems یکی از وظیفه او توسعه حروف‌‌های دیجیتال کانجی (فونت های ژاپنی) بود. در سال 1998 پس از 8 سال خدمت به عنوان مدیر طراحی، مدیر ارشد هنری، طراح گرافیک در Adobe Systems به Square Two پیوست. در اواخر دهه 1990 به چین بازگشت. در آنجا بود که به یک چهره کلیدی در صنعت نو ظهور گرافیک این کشور تبدیل شد و روی پروژه‌های متعددی کار کرد و یکی از حامیان اصلی آموزش طراحی مدرن در چین شد. 

میتوان گفت یکی از برجسته‌ترین دستاوردهای وانگ مین نقش او به عنوان مدیر طراحی بازی‌های المپیک 2008 پکن بود. در سال 2001، او در مناقصه پکن برای بازی‌های المپیک شرکت کرد و پورتفلیوی پیشنهادی اش را ارائه داد. در سال 2004، او مرکز تحقیقات هنر برای بازی‌های المپیک (ARCOG) را در CAFA راه اندازی کرد و به عنوان مدیر طراحی منصوب شد. تحت رهبری او، ARCOG یک سیستم طراحی جامع برای بازی‌های المپیک 2008 پکن ایجاد کرد که شامل طراحی مدال‌ها، پیکتوگرام‌ها، سیستم رنگ، تصویر و دستورالعمل‌های هویتی می‌شد. از اکتبر 2006 تا اکتبر 2008، او به عنوان ناظر هنری کمیته سازماندهی بازی‌های المپیک پکن خدمت کرد سپس برای کار برجسته ARCOG و  CAFA در سال 2009 ستایش شورای ایالتی را دریافت کرد.

این یک لحظه  危机 (ویجی) در زمینه طراحی چین بود. وی به معنای بحران است در حالی که جی به معنای فرصت است. در فلسفه چینی باستان، فرصت ها اغلب از بحران به وجود می‌آیند.

سمت راست: پیکتوگرام‌های بازی‌های المپیک 2008 پکن، سمت چپ: کتیبه‌های روی ظروف برنزی Gui

همچنین او به عنوان نایب رئیس (07-09) ICOGRADA (شورای بین‌المللی انجمن‌های طراحی گرافیک، سازمان جهانی طراحی ارتباطات حرفه‌ای) انتخاب و خدمت کرد. او شخص کلیدی برای سازماندهی کنگره جهانی طراحی ICOGRADA در سال 2009 در پکن بود. در ژانویه 2013، او به عنوان رئیس انجمن چینی AGI انتخاب شد. (AGI مخفف Alliance Graphique Internationale است که در سال 1951 در پاریس، فرانسه تأسیس شد، اتحادی از طراحان برجسته از همه کشورها، جایی که بهترین و تأثیرگذارترین طراحان در سراسر جهان گرد هم می آیند تا گرایش طراحی گرافیک را رهبری کنند. معتبرترین سازمان در دنیای طراحی گرافیک است و از بالاترین شهرت برخوردار است.)

13784de9955c2d2d

4916f9aa91a73f74

آثار وانگ مین به دلیل ترکیب منحصر به فرد خود از عناصر فرهنگی سنتی چینی با اصول طراحی مدرن شناخته شده است. او اغلب شخصیت‌های چینی، نقوش سنتی و نمادهای فرهنگی را در طرح‌های خود به کار می‌برد، و باعث می‌شود که آنها عمیقاً در بین مخاطبان چینی طنین‌انداز شوند و در عین حال برای مخاطبان بین‌المللی قابل دسترسی باشند.
فلسفه طراحی او بر عملکرد، وضوح و ارتباط موثر تأکید دارد. وانگ مین معتقد است که طراحی خوب نه تنها باید از نظر زیبایی‌شناسی دلپذیر باشد، بلکه باید در خدمت هدفی روشن باشد و پیامی قوی را منتقل کند.

 

اطلاعات تکمیلی

کلیک: 78 بار - بروزرسانی در یکشنبه, 18 شهریور 1403
sahar niksirat

سلام من سحر هستم ادمین پیکسی پال ارشد ارتباط تصویری و از سال 91 در حوزه گرافیک مشغول به  کار هستم و تصمیم گرفتم این سایت رو برای راحتی کاربرها راه اندازی کنم.

https://dribbble.com/saharniksirat
X

خطای راست

کپی از مطالب سایت غیرمجاز میباشد