وارد شوید

نویل برودی

  یکشنبه, 12 دی 1400
نویل برودی نویل برودی نویل برودی
رای شما
(0 رای)

نویل برودی نامی برجسته در میان طراحان گرافیک قرن بیستم انگلیس است.او تایپوگرافر پیشرو و مدیر هنری و استراتژیست برندهای معتبر بین المللی است. از آثار شناخته شده او می توان به همکاری او با مجلات The Face و Arena اشاره کرد. علاوه بر این، او برای چندین هنرمند مشهور موسیقی، از جمله کاباره ولتر و دپش مد، جلد آلبوم طراحی کرد.

 

Business Of Design Week 2019

در 23 آوریل 1957، نویل برودی در ساوت گیت لندن به دنیا آمد. او مدرک تحصیلات اولیه خود در هنر را از مدرسه گرامر مینچندن با نمره A دریافت کرد. پس از فارغ التحصیلی، در سال 1975 در کالج هنر هورنزی شرکت کرد تا در دوره بنیاد هنرهای زیبا تحصیل کند. یک سال بعد او خود را در کالج چاپ لندن برای مدرک لیسانس سه ساله در رشته گرافیک ثبت نام کرد. طرح های او اغلب توسط معلمانش به دلیل داشتن کیفیت "غیر تجاری" رد می شد. اواخر دهه 1970 به عنوان عصر پانک راک بود ، این دهه تأثیر زیادی بر کار و انگیزه برودی داشت. با این حال، ارائه او با پانک راک با تشویق معلمانش مواجه نشد. یکی از طرح‌های عجیب تمبر پستی او که سر ملکه را به پهلو نشان می‌داد بود، که تقریباً باعث شد او از کالج اخراج شود. با وجود تهدید اخراج، او به کشف مرزهای جدید در طراحی گرافیک ادامه داد. بنابراین پایان نامه سال اول او بر موضوع مقایسه دادائیسم و هنر پاپ متمرکز بود.

در طول روزهای دانشگاه، او به عنوان طراح پوستر برای کنسرت های دانشجویی نیز فعالیت می کرد. برودی کار خود را به عنوان طراح جلد آلبوم آغاز کرد. با این حال، موفقیت واقعی او ناشی از کار برجسته او به عنوان مدیر هنری برای مجله The Face بود. از آن به بعد، او به چندین مجله و روزنامه بین المللی مانند Arena، Lei، City Limits و Per Lui جذب شد. او همچنین دو روزنامه و مجله برجسته انگلیسی، گاردین و آبزرور را دوباره طراحی کرد و ظاهری رادیکال را به نمایش گذاشت. علاوه بر این، دستاوردهای او شامل ورود او به ارتباطات بصری است که رسانه ها را متحول کرد. آثار هنری تجربی و چالش برانگیز او معنای جدیدی به زبان بصری بخشید.

برای آموختن از نبوغ خلاق برودی، تیمز و هادسون دو جلد بر اساس طراحی گرافیکی او در سال 1988 منتشر کردند. این کتاب ها در نهایت به رتبه بندی پرفروش ترین های جهان دست یافتند. علاوه بر این، نمایشگاهی از آثار او در موزه ویکتوریا و آلبرت برگزار شد که هزاران هنردوست را به این ماجرا جذب کرد. برودی در اواخر دهه 1980 با چندین طراح گرافیک، هنرمندان و طراحان حروف برجسته، عمدتاً اهل برلین، در پروژه‌های مختلف همکاری کرد. یکی از این پروژه ها شامل طراحی هویت شرکتی برای Haus der Kulturen der Welt (خانه فرهنگ های جهان) بود.

 

Inspired Design Decisions: Neville Brody Design Cannot Remain Neutral -  Digital Apex Group - Web Design, Development, BPO, SEO & Digital Marketing

در سال 1994، برودی دفتر طراحی خود را به نام Research Studios در لندن با مشارکت Fwa Richards تأسیس کرد. موفقیت اولین استودیو او منجر به تأسیس شعبه های متعدد در سراسر اروپا مانند پاریس، بارسلونا و برلین شد. این استودیو به ایجاد زبان‌های بصری منحصربه‌فرد برای صنایع مختلف از انتشارات گرفته تا فیلم فعالیت می‌کند. پروژه های دیگری که توسط این استودیو انجام می شود شامل بسته بندی نوآورانه، طراحی وب سایت، گرافیک و هویت بصری شرکت است. برخی از این مشتریان عبارتند از Kenzo، Homechoice و Paramount Studios. در سال های اخیر، این شرکت تایمز (2006) و بی بی سی (2011) را دوباره طراحی کرده است.


Neville-Brody

علاوه بر این، برودی یکی از اعضای موسس Fontworks و وب سایت پیشرو FontShop است. او تایپ فیس های قابل توجه زیادی را برای وب سایت  طراحی کرد. یک پروژه معروف FUSE نیز نتیجه شروع او بود که تلفیقی از یک مجله، حروف تایپ و طراحی گرافیکی را به نمایش گذاشت. علاوه بر این، او در سال 1990 با همکاری اریک اسپیکرمن یک کتابخانه حروف تایپ به نام FontFont را تأسیس کرد. در حال حاضر، او در کالج سلطنتی هنر به عنوان رئیس بخش هنر و طراحی ارتباطات منصوب شده است.

نویل برودی جوایز و افتخارات متعددی از جمله جایزه رئیس جمهور D&AD (2011) و جایزه طراحان پرنس فیلیپ (2010) را دریافت کرده است.

برای دانلود بیوگرافی به پیوست مراجعه کنید

 

 

اطلاعات تکمیلی

کلیک: 744 بار - بروزرسانی در چهارشنبه, 29 تیر 1401
sahar niksirat

سلام من سحر هستم ادمین پیکسی پال ارشد ارتباط تصویری و از سال 91 در حوزه گرافیک مشغول به  کار هستم و تصمیم گرفتم این سایت رو برای راحتی کاربرها راه اندازی کنم.

https://dribbble.com/saharniksirat
X

خطای راست

کپی از مطالب سایت غیرمجاز میباشد