وارد شوید

آلن جرارد فلچر(1931 - 2006) یکی از تأثیرگذارترین چهره‌های طراحی گرافیک پس از جنگ جهانی دوم بود و شاید کسی که طراحی را به شیوه‌ای از زندگی تبدیل کرد تا با هوش و ذکاوت و با ترکیب وضوح، دقت و الهامات هوشمندانه انجام شود. فلچر در طول حرفه طولانی خود هرگز نگرش خود را از دست نداد و موفق شد ثابت کند که یک پیام می‌تواند به وسیله‌ای قدرتمند تبدیل شود که در عین حال به لطف تقدم ایده و کنایه بر فضیلت، برای مخاطبان گسترده‌تری قابل دسترسی باشد.

آیا میدانید چه کسی اولین ایموجی را ایجاد کرد؟
کلمه ایموجی که در اصل به معنای پیکتوگرام است از زبان ژاپنی e (絵، "تصویر") + moji (文字، "شخصیت") آمده است. شباهت کلمه انگلیسی emotion و emoticon کاملا تصادفی است. ایموجی ها اولین بار در اواخر دهه 1990 توسط شیگه تاکا کوریتا که برای NTT دوکومو، یک اپراتور تلفن همراه ژاپنی بود، توسعه یافت. او مجموعه ای از 176 تصویر 12x12 پیکسلی را ایجاد کرد که در تلفن های همراه برای انتقال اطلاعات به طور خلاصه استفاده می شد. پس از موفقیت اولیه خود در ژاپن، ایموجی ها توجه سایر اپراتورها و پلتفرم های تلفن همراه را به خود جلب کردند.  در این مقاله میخواهیم طراح  ایموجی های محبوب آیفون را معرفی کنیم. داستانی که چگونه یک کارآموز و مربی او مجموعه ایموجی اصلی اپل را طراحی کردند و با هم نحوه ارتباط مردم در سراسر جهان را تغییر دادند.

بیل گلد نام ستاره ای در زمینه‌ای طراحی پوستر است، طراح پرکار فیلم‌های کلاسیک و کارگردانان افسانه‌ای از جمله آلفرد هیچکاک، فدریکو فلینی، وینسنت مینهلی، جان فورد، مارتین اسکورسیزی، سام پکینپا، استنلی کوبریک، رابرت آلتمن، میلوس. فورمن، ریدلی اسکات و کلینت ایستوود. در برخی موارد، پوسترهای چشمگیر او به آثار هنری ماندگارتر و محبوب‌تر تبدیل شدن مانند پوستر کازابلانکا، جن گیر، پرتقال کوکی، رهایی، بیگانه، هری کثیف، تراموای به نام هوس و صدها مورد دیگر که در برخی موارد پوستر به اندازه خود فیلم‌ها مشهور هستند.

به پاس خدمات جان وارناک خالق فتوشاپ و ایلاسترتور که جهان ما طراحان را رنگی و زیبا کرد. 

ادوبی سیستمز در سال 1982 توسط ریاضیدانان آمریکایی جان وارناک و چاک گشکه تأسیس شد که با پست اسکریپت، یک برنامه مبتنی بر سیستم برداری و با استفاده از خطوطی که با فرمول‌های ریاضی تعریف می‌شدند طراحی شد  و وارد صحنه سیلیکون ولی شد.

سوزان کر، طراح گرافیک، «زنی که به مکینتاش لبخند بخشید» است. او بیشتر به خاطر طراحی نمادهای متمایز، حروف تایپ و سایر عناصر گرافیکی که به مکینتاش اپل ویژگی و ظاهری شبیه‌سازی شده می‌دهد، شهرت دارد. سوزان کر یکی از طراحان گرافیک معاصر آمریکایی است که  در طول دهه 1980، بسیاری از عناصر رابط  کاربری را برای مکینتاش توسعه داد. او به عنوان مدیر خلاق برای شرکت NeXT که استیو جابز پس از ترک اپل تأسیس کرد، نیز کار کرد. کر راه را برای آنچه ما هر روز روی دسکتاپ خود می بینیم هموار کرد مانند سطل زباله مک شاد/غمگین و نماد کلید Command.

حرفه گرافیک، مانند هر حرفه ای مزایا و معایب خاص خود را دارد. بارزترین عیب طراح گرافیک بودن این است که زمان زیادی را در اجتماع نمی گذرانید. اگر شما یک طراح هستید و ساعات طولانی و نامنظم کار می کنید و زمان زیادی را در مقابل سیستم خود می گذرانید، این احتمال وجود دارد که شما بیش از بقیه افراد در معرض برخی از مشکلات سلامتی باشید. در اینجا مهمترین مشکلات سلامتی رایج طراحان گرافیک که از آن رنج می برند و چگونگی درمان آن، آورده شده است.

X

خطای راست

کپی از مطالب سایت غیرمجاز میباشد