فونت مانلی به دستخط طبیعی خیلی شبیه است. در بسیاری از فونتهای سبکِ دست نویس، حروف با دست طراحی شده سپس روی یک خط کرسی به هم متصل شوند، در حالی که فونت مانلی دارای کرسی سیال است. این همان ساختاری است که مثلاً خط نستعلیق را شکل میدهد و طراح فونت مانلی (محمد عمویی) به خوبی از آن استفاده کرده است.
علاوه بر کرسی سیال، فونت مانلی دارای ترکیبات بسیار زیاد، امکان ایجاد کشیدگی و حروف جایگزین متنوع است.
وندا نام دختری ایرانیست به رنگ لاجورد.
فونت وندا در سه وزن لایت، رگولار و مدیوم، با هدف استفاده در متن، عناوین و سوتیتر دیزاین شده است.
آنچه در استراتژی دیزاین تایپ فیس وندا مد نظر قرار گرفته است:
اسکلت اصلی این تایپ فیس از تایپ فیس میترا اقتباس شده است.
فونت دست نویس حمیده ساعیان به نسبت دیگر فونت های دست نویس رایج از تنوع شکل، آزادی و راحتی بیشتری برخوردار است و در نتیجه به یک دست خط خودکاری واقعی نزدیک تر است.
فونت های دست نویس برای درج نکته های خاص در تبلیغات، ایجاد فضاهای شاعرانه و صمیمی در گرافیک محصولات فرهنگی کاربرد زیادی دارد.
حمیده ساعیان در این پروژه دست خط شخصی خود را به فونت تبدیل کرده است. تبدیل یک دست خط به فونت دارای ظرافت ها و مراحل پیچیده ای است که شرح آن در این قسمت ممکن نیست. اما تصویرهایی از مراحل کار را در ادامه خواهید دید که برخی از مراحل کار را نشان می دهد.
تصویر زیرنشان میدهد که اگرچه طراح به دست خط خود مسلط است اما نیاز دارد بررسی تحلیلی و تمرین های خوشنویسانه داشته باشد تا مناسب ترین شکل حروف را نگارش کند.
این قلم توسط محبوبه مهرآور و زیر نظر مسلم ابراهیمی اجرا شده است. ایده طراحی این فونت استفاده از چوب گوش پاک کن به جای قلم است.
محبوبه مهرآور کتابت را نه بر اساس دست خط شخصی خود بلکه بر اساس ساختار قلم های نسخ و بسیار کنترل شده انجام داده است.
در نتیجه حاصل کار فونتی دست نویس است که اگرچه حال و هوای غیررسمی دارد اما دارای ساختاری آشنا و خواناست.
فونت دست نویس محبوبه مهرآور برای موضوعات عامیانه، طنز و ادبیات کودک و نوجوان انتخاب مناسبی است.
مجموعه رایگان فونت های کاربردی کوردی