وارد شوید

سبک‌های تصویرسازی دیجیتال

  پنج شنبه, 27 مرداد 1401
رای شما
(0 رای)

سبک‌های زیادی برای تصویرسازی وجود دارد که می‌توانید از آن لذت ببرید، و کاوش در انواع سبک‌های بصری می‌تواند به شما کمک کند سبک خود را پیدا کنید و از آنچه برای شما جذاب است الهام بگیرید. به همین دلیل است که ما دوست داریم روندهای جدید تصویرسازی را دنبال کنیم و خودمان آنها را امتحان کنیم.

ایجاد یک تصویر یک راه عالی برای تجسم ایده های شما است. به شخصیت‌های محبوب برنامه‌های کارتونی مورد علاقه‌تان یا نمونه‌هایی از تصویرسازی که با دیدن آنها روی صفحه تلویزیون یا کتاب‌های مصور بزرگ شده‌اید، فکر کنید. تصویرسازی همه ما را بزرگ کرده است.

اغلب، تصویرسازی در کارتون ها یا کتاب های مصور اولین تجربه کودک در هنر است. در واقع، تصویرسازی برای کودکان به خودی خود یک ژانر کامل است.چه به‌تازگی به‌عنوان یک تصویرگر شروع کرده‌اید یا در این زمینه متخصص باشید، مهارت‌ها و گرایش‌های تصویرسازی خود در زمینه طراحی ضروری است.مهارت های تصویرسازی و طراحی شما چیزی است که باید به اصلاح و تمرین آن ادامه دهید. شما باید همه چیز را در مورد تئوری رنگ ها، سبک های طراحی سنتی، بهترین برنامه تصویرسازی برای استفاده و آنچه در تصویرسازی معاصر محبوب است، بیاموزید.مانند همه صنایع خلاق، ایجاد سبک شخصی خود در تصویرسازی بسیار مهم است. برای انجام این کار، باید همه چیز را در مورد سبک های تصویرسازی بیاموزید و از نمونه هایی از تصویرسازی که توسط تصویرگران معروف ایجاد شده است الهام بگیرید.در این مقاله، 12 سبک از تصویرسازی دیجیتال را به همراه چند نمونه الهام بخش بررسی خواهیم کرد تا بتوانید هر کدام را بهتر درک کنید.

تاریخچه مختصری از تصویرسازی

در طول تاریخ تصویرسازی، هنرمندان جدید به تکامل و رشد سبک شخصی خود ادامه داده اند. هنری که ما از قرن پانزدهم می بینیم، به شدت بر قرن هفدهم تأثیر گذاشت، که به نوبه خود بر هنر قرن نوزدهم تأثیر گذاشت که سبک های تصویرسازی را که امروز می شناسیم، به ارمغان آورد. برخی از اولین تصاویر منتشر شده را می توان در کتاب هایی یافت که به قرن چهاردهم باز می گردد. از آن زمان، مردم برای کتاب‌ها، مجلات، آگهی‌ها و خیلی چیزهای دیگر تصویرسازی می‌کنند. اکنون در عصر مدرن شاهد تصویرسازی در صنعت تبلیغات و طراحی سایت هستیم. طراحی بصری از اولین تصویرهای شناخته شده راه درازی را پیموده است،  تصویرگران موفق بی‌شماری وجود دارند که طوفانی در تصویرسازی ایجاد کرده‌اند. برخی از مشهورترین تصویرگران عبارتند از بئاتریکس پاتر، موریس سنداک و هایائو میازاکی.

سبک های مختلف تصویرسازی چیست؟

تصویرسازی سنتی با طراحی، نقاشی و حکاکی در یک رسانه سنتی آغاز شد. این یک شکل هنری است که در طیف گسترده ای از تکنیک ها ظاهر می شود، مانند:

تصویرسازی بر روی کتیبه
تصویر سازی با زغال چوب
تصویرسازی  با  جوهر
تصویرسازی بر روی چوب
تصویرسازی با آبرنگ
تصویرسازی تبلیغاتی
تصویرسازی علمی
تصویرسازی با مداد
تصویرسازی با  کلاژ
تصویرسازی با اکریلیک
این تکنیک‌های تصویرسازی هنوز مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما همانطور که ابزارهای ما تکامل یافته‌اند، تکنیک‌های تصویرسازی مدرن ما نیز تکامل یافته‌اند. بیشتر تصویرگران برای ایجاد تصاویر برداری به ابزارهای دیجیتال روی آورده اند. با این ابزارهای دیجیتال، هنرمندان می توانند هر چیزی را تنها با یک دستگاه خلق کنند.

یک نرم افزار گرافیک برداری مانند وکتورناتور یا ایلاسترتور  برای تصویرسازی عالی است. این نرم افزارها به شما این آزادی را می دهد که به سبک دیجیتالی خود با جزئیات عالی طراحی کنید و در مقیاس بدون از دست دادن کیفیت چاپ کنید.سبک های مصور تحت تأثیر انواع مختلف هنر و جنبش های هنری هستند. در حالی که ژانرهای خاصی از تصویرسازی وجود دارد که در زیر به آنها خواهیم پرداخت، خوب است که تصوری از تعداد عناصر فرهنگی که می توانند بر طراحی تصویرسازی تأثیر بگذارند داشته باشیم.جنبش هایی مانند باهاوس، پاپ آرت، سوررئالیسم، هنر گلیچ و بسیاری دیگر نیز بر طراحان گرافیک و تصویرگران در توسعه سبک منحصر به فرد خود تأثیر می گذارند. نکته خارق‌العاده در مورد هنر دیجیتال این است که به هنرمندان دیجیتال این آزادی را می‌دهد که مطلقاً هر سبکی را در قالب‌های مختلف تجربه کنند.بدون بحث بیشتر، بیایید سبک های مختلف تصویرسازی را بررسی کنیم.

وینتیج و رترو

سبک‌های گذشته الهام‌بخش تصویرسازی قدیمی و رترو هستند، معمولاً از اوایل دهه 1900 تا دهه 90. این سبک ممکن است برای یک پروژه خاص با الهام از یک موضوع بازگشتی به کار گرفته شود تا احساس خاصی را به تصویر بکشد - به عنوان مثال، شور و نشاط دهه 80 یا ظرافت دهه 20. تصویرگران ممکن است الهام بگیرند تا سبک منحصر به فرد خود را حول زیبایی شناسی دورانی از گذشته شکل دهند.نیل استیونز تصویرگری است که موفق شده است سبک خود را حول یک موضوع قدیمی خلق کند. با کار برای مشتریانی مانند گاردین، هالیوود ریپورتر، و واشنگتن پست در کارنامه او، پرورش این سبک به او خدمت خوبی کرده است.

4822db104958681.5f6e2a9b94ecb

Malika Favre یکی دیگر از هنرمندان مشهور تصویرسازی دیجیتال است که سبک رترو او با عنوان "Pop Art meets OpArt" توصیف می شود. جذابیت جنسی دهه‌های 50 و 60 با مینیمالیسم معاصر در آثار او می‌شود تا تصاویری با الهام از سبک‌های قدیمی را  خلق کند.اگر تصمیم دارید از سبک تصویرسازی وینتیج و رترو استفاده کنید، مطمئناً مجموعه ای از مشتریانی که کار شما را دوست دارند ایجاد خواهید کرد.

5b022d747d072653d10d8f5d2a9ba1e6

رئالیسم
موزه تیت رئالیسم را اینگونه توصیف می کند:

در معنای خاص خود رئالیسم به یک جنبش هنری اواسط قرن نوزدهم اشاره دارد که با موضوعاتی که از زندگی روزمره به شیوه ای ناتورالیستی نقاشی شده اند، مشخص می شود. با این حال، این اصطلاح عموماً برای توصیف آثار هنری نقاشی شده به روشی تقریباً عکاسی واقع گرایانه نیز استفاده می شود.

رئالیسم یک سبک محبوب در تصویرسازی دیجیتال مدرن است. از موضوع سبکی که به طور آزاد واقعیت را نشان می دهد تا فوتورئالیسم و هایپررئالیسم را در بر می گیرد که هدف آن نمایش واقعیت و شکل انسانی تا حد امکان نزدیک است. این هنرمندان با استعداد می توانند واقعیت را از طریق جزئیات بسیار زیاد، تصویر درخشان احساسات یا دقت کامل در ترکیب بندی به تصویر بکشند.با این حال، بسیاری از هنرهای وکتور واقع گرایانه همچنان کمی ذوق هنری و سبک سازی را حفظ می کنند در حالی که شبیه واقعی هستند. 

47899d13119c5b8228d8a982096d8673

سبک های تصویرسازی واقع گرایانه راهی عالی برای تمرین و به نمایش گذاشتن مهارت شما به عنوان یک هنرمند و راهی مطمئن برای تحت تاثیر قرار دادن مخاطبان و مشتریان بالقوه است.

فانتزی

تصویرسازی فانتزی مسحورکننده است، که با اسطوره‌شناسی، جادو، افسانه‌ها و داستان‌های علمی تخیلی زنده است. این سبک تصویرسازی از داستان ها الهام گرفته شده و صحنه ها و شخصیت های ماوراء طبیعی را به تصویر می کشد. معمولاً کاملاً با جزئیات است و مهارت های بسیار زیادی را از این سبک تصویرگران تخیلی به کار می گیرد. عمق جزئیات همراه با اتمسفر بیننده را در دنیایی جایگزین غوطه ور می کند.تصویرسازی فانتزی معمولاً در صنعت بازی، تصویرسازی کتاب و صنعت فیلم استفاده می شود. این آثار هنری مناظر بیگانه، دنیاهای جادویی و موجوداتی از هر نوع قابل تصوری را اغلب در زمینه داستانی تخیلی به تصویر می کشند.بسیاری از تصاویر فانتزی تاریک و پر اکشن هستند. به عنوان مثال Bayard Wu را در نظر بگیرید - یک تصویرگر حرفه ای و هنرمند مفهومی که در صنعت بازی کار می کند. تصویر Joan of Arc او در زیر نمونه ای زیبا از جزئیات، اکشن و داستان رایج در این سبک هنری است.

Concepts for Joan of Arc

تصویرسازی کمیک

یک تصویرگر حرفه ای برای مارول کامیکس، مارک بروکس، اهمیت داستان سرایی را برجسته کرد:

"من آموخته ام که این کار خیلی بیشتر از هنر زیبا به داستان سرایی مربوط می شود... کمیک ها خیلی بیشتر از هنر هستند، من افراد زیادی را می بینم که در همان موقعیتی که من بودم وارد کمیک می شوند، و من می بینم که آنها به شدت روی نحوه طراحی و انجام کاورها و پین آپ ها و مواردی از این قبیل تمرکز می کنند، و من تمرکز زیادی روی داستان گویی نمی بینم، چیزی که در چند سال اخیر واقعاً سعی کردم روی آن تمرکز کنم. سال ها. فکر می‌کنم اگر کسی می‌تواند از تجربه من بیاموزد، به همان اندازه که روی هنر شما تمرکز می‌کند، روی آن تمرکز کنید.»

کتاب‌های کمیک سنتی الهام‌بخش بسیاری از تصویرگران معاصر در سبک، داستان و خلق شخصیت‌ها هستند. با در نظر گرفتن ساختار چیدمان داستان های کمیک، تصویرگران باید فریم به فریم داستان را تصور کنند، که جای خود را به نوع خاصی از تفکر خلاق می دهد که چالش خوبی برای هر طراح برای امتحان کردن است!رمان های گرافیکی نوع دیگری از تصویرسازی هستند که شبیه به سبک کتاب های مصور است. کاوش در تعداد بی‌شماری از رمان‌های گرافیکی خارق‌العاده ممکن است برای هر تصویرگر علاقه‌مند به سبک‌های کتاب کمیک ایده خوبی باشد.یکی از معروف ترین رمان های گرافیکی مرد شنی است که توسط نیل گیمن نوشته شده و توسط هنرمندان متعددی تصویرسازی شده است، یک داستان ترسناک فانتزی است. مضامین تاریک آن به زیبایی در تصاویری به همان اندازه تاریک تجلی یافته است. همسو کردن بازنمایی بصری با حال و هوا و مضامین داستان، مهم‌ترین جنبه تصویرسازی کتاب‌های کمیک و رمان‌های گرافیکی است.

فشن 

طراحان فشن از طراحی به عنوان ابزاری برای انتقال ایده های خود استفاده می کنند. این سبک تصویرسازی از نیاز به طرح‌های سریع و برجسته کردن ظاهر لباس در مدل‌ها پدید آمد.طراحان فشنایده‌های خود را روی طرح‌های متعدد توسعه می‌دهند و هر طرح را در عرض چند ثانیه ایجاد می‌کنند تا ایده را تا نهایی شدن ادامه دهند. این نوع تصاویر به سرعت تولید می شوند و معمولاً با خطوط ناهموار و زیبایی شناسی به طور کلی شل مشخص می شوند. تصویر طراحی فشن پر از نگرش، فرهنگ و لباس است. در حالی که هنوز عمدتاً توسط طراحان فشن استفاده می شود، این نوع تصویرسازی الهام بخش بسیاری از هنرمندانی است که طراح فشن نیستند اما فقط می خواهند زیبایی شناسی را در طرح های خود بیاورند.هر طراح فشن سبک منحصر به فرد خود را توسعه می دهد، زیرا این طرح ها بخش مهمی از کار کلی آنها به عنوان یک هنرمند است. مرور طرح‌های نام‌های بزرگ فشن مانند کریستین دیور و لویی ویتون می‌تواند کار ارزشمندی برای الهام گرفتن از تصویرگری باشد.

fashion 01

لاین آرت

به یک سبک مدرن تصویرسازی محبوب تبدیل شده است، به ویژه در پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام و پینترست. احتمالاً با شعر معروف اینستاگرامی روپی کاور مواجه شده اید که اشعار او را با خطوط ساده و در عین حال زیبا به تصویر می کشد. سادگی در ایجاد زیبایی و تاثیر فوق العاده قدرتمند است. این سبک تصویرسازی می‌تواند فوق‌العاده ساده باشد، که در برخی موارد جذابیت دارد، اما می‌توان با جزئیات و پیچیده‌تر شدن آن نیز آشنا شد.لاین آرت نوعی تصویرسازی است که از فضا و سادگی برای خلق تصاویر استفاده می کند. این اغلب یک سبک خوب برای برقراری ارتباط با فضای ملایم است و به خوبی برای به تصویر کشیدن محتوا کار می کند. در حالی که بسیاری از هنرهای خطی به سادگی سیاه و سفید هستند، برخی از هنرمندان در آن رنگ می بافند.

5484

تصویرسازی فلت

این سبک در سال 2020 منفجر شد و تا آینده نزدیک باقی خواهد ماند. برندها دیوانه وار برای تصاویر مسطح در انواع ارتباطات بصری برای برنامه ها، وب سایت ها، تصاویر سرمقاله و فراتر از آن در حال استفاده هستند.این نوع تصویرسازی محبوب از جزئیات بصری مسطح و دو بعدی تشکیل شده است که برخلاف گرافیک های سه بعدی دقیق تر است. به جای جزئیات، تصویرگرانی که در این سبک کار می‌کنند معمولاً از چشم‌اندازها و حرکت‌های جالب استفاده می‌کنند تا به تصاویر عمق و زندگی ببخشند.istockphoto 1139913278 612x612

کاریکاتور

سبکی از کارتون است که در آن ویژگی های خاص یک شخصیت برای تأکید بر پیامی که تصویر در حال انتقال است، اغراق می شود. کاریکاتور معمولاً توسط تصویرگران سیاسی استفاده می شود که اغلب رهبران و سناریوها را مسخره می کنند یا از آنها انتقاد می کنند. این شکل از تصویرسازی معمولاً با طنز تعریف می شود.احتمالاً با هنرمندان کاریکاتور که نقاشی هایی به سبک کاریکاتور از مردم عادی در خیابان یا نمایشگاه ها و جشنواره ها می سازند، آشنا هستید. تصویرگران کاریکاتور استعدادی در به تصویر کشیدن شخصیت و طنز دارند.

تصویرگری کتاب کودک

هر تصویرگر کتاب کودک سبک منحصر به فرد خود را دارد، بنابراین حوزه آن گسترده است و نمی توان آن را به یک سبک قطعی محدود کرد. با این حال، برخی از ویژگی های کلیدی معمولاً چیزهایی مانند رنگ پر جنب و جوش، حس حرکت و احساسات مشخص هستند. این نوع تصویرسازی ها برای حمل یک داستان بر یک موضوع قطعی تکیه می کنند. آنها اغلب تخیلی هستند و از الگوها و رنگ ها  جالب استفاده می‌کنئد تا کودکان را درگیر داستان کنند.

58463123

 

تصویرسازی کارتونی

کارتون‌ها که اغلب زیر چتر تصویرسازی سبک کمیک قرار می‌گیرند، می‌توانند شبیه به این معنا باشند که هدفشان قصه‌گویی است و اغلب در پانل‌ها همراه با جمله‌بندی و طرح داستانی استفاده می‌شود.تصویرسازی کارتونی معمولا حساسیتی کودکانه و غریب دارد. اسنوپی و گارفیلد کارتون های چاپی شناخته شده ای هستند که معرفی کننده این سبک هستند. کارتون های متحرک ساخته شده برای کودکان و بزرگسالان این سبک را بیشتر تعریف کرده است. با ترسیم کلمات و شخصیت های خیالی، بینندگان از واقعیت خود خارج می شوند و مجبور می شوند چیز دیگری را تصور کنند. آزادی خاصی در این امر وجود دارد که به ما امکان می‌دهد ایده‌هایی را خارج از محدوده واقعیت بلافصل خود بیندیشیم، که تصاویر الهام‌گرفته از کارتونی را برای کمک به بینندگان ایده‌آل می‌کند تا ایده‌هایی را تصور کنند.

ee52efd38d7f54a112699513d49fa0a5

تصویرسازی سه بعدی

تصویر سه بعدی از عمق استفاده می کند تا محتویات تصویر را سه بعدی نشان دهد. 3D به طور فزاینده ای محبوب شده است، به ویژه در توسعه محصول، طراحی خانه، و VR. سه بعدی یک راه عالی برای به دست آوردن ایده ای است که دقیقاً چگونه ممکن است چیزی در واقعیت به نظر برسد و می تواند یک تصویر معمولی را زنده کند.

04043bd65bb9d3cc29bbf805cc47acd8

تصویرسازی سایکودلیک

می‌توان جزی از زیردسته «رترو» دسته‌بندی کرد، زیرا زیبایی‌شناسی سایکودلیک در دهه‌های 60 و 70 رایج بود. تصویرسازی سایکودلیک با رنگ‌های بسیار زنده، ترکیبی از الگوهای متنوع و حساسیت سورئالیستی تعریف می‌شود. این طرح‌های تصویری پیچیده، حداکثری و الهام‌گرفته از تجربه های روان‌گردانی هستند که توسط مخدری مانند LSD و قارچ‌های "جادویی" به وجود می‌آیند، به همین دلیل است که اغلب به عنوان "تریپی" تعریف می‌شود. کریس دایر یک تصویرگر با استعداد و هنرمند خیابانی است که از سبک  سایکودلیک برای انتقال پیام خود و خلق قطعات رنگارنگ و چشمگیر در فضاهای عمومی استفاده می کند.

1253

پیدا کردن سبک تصویرسازی شما

امکانات در تصویرسازی دیجیتال بی پایان است و تنها زمانی که هنرمندان از طریق کار خود به کشف ادامه می دهند، به رشد خود ادامه خواهند داد. همانطور که در حال تکامل هستیم، سبک های جدیدی را توسعه می دهیم، همانطور که  فرهنگ ما بر هنر ما تأثیر می گذارد، دائماً در حال تغییر هستند. یافتن سبک تصویرسازی خود یک سفر هیجان انگیز است، اما معمولا کمی زمان می برد.یک هنرمند ممکن است چند سبک را تجربه کند و هرگز متعهد به یکی نباشد. با این حال، داشتن یک سبک متمایز که از آن استفاده کرده‌اید، می‌تواند مزیتی برای یافتن کار و رشد شغلی شما به‌عنوان تصویرگر باشد، زیرا برندها و طرفداران آن سبک خاص را می‌پسندند و مدام برمی‌گردند.

خودت را بشناس
این ممکن است کمی "خودیاری" به نظر برسد، با این حال، هرچه بیشتر با خود واقعی خود هماهنگ باشید و چیزی که شما را منحصر به فرد می کند، استفاده از یک سبک فردی آسان تر خواهد بود.

آنچه را که از آن لذت می برید پیدا کنید
استایل شما باید چیزی باشد که از آن لذت می برید! برای خلق هنر خود باید الهام بگیرید. برای تحقیق و کاوش وقت بگذارید تا بتوانید آنچه را که دوست دارید پیدا کنید.

آنچه را که در آن مهارت دارید پیدا کنید
آنچه دوست دارید و آنچه در آن مهارت دارید ممکن است دو چیز متفاوت باشد. این ناامیدی از فرآیند خلاقیت است. سعی نکنید خودتان را مجبور کنید یک سبک را فقط به این دلیل که فکر می کنید جالب است انجام دهید. به خودتان اجازه دهید با آنچه در آن مهارت دارید کار کنید، و سپس مهارت های خود را تقویت کنید تا بتوانید در آن مهارت صاحب سبک شوید!

آزمایش کنید
یافتن سبک تصویرسازی خود مستلزم آزمایش انواع سبک‌ها است تا احساس خوبی در مورد آنچه در آن مهارت دارید داشته باشید.

اطلاعات تکمیلی

کلیک: 388 بار - بروزرسانی در چهارشنبه, 02 فروردين 1402
sahar niksirat

سلام من سحر هستم ادمین پیکسی پال ارشد ارتباط تصویری و از سال 91 در حوزه گرافیک مشغول به  کار هستم و تصمیم گرفتم این سایت رو برای راحتی کاربرها راه اندازی کنم.

X

خطای راست

کپی از مطالب سایت غیرمجاز میباشد